HANDELSBETINGELSER


Version 1.12

Disse handelsbetingelser gælder for kunder som er tilmeldt løbende leverancer hos RetNemt Måltidskasser

Sammenfatning

Denne sammenfatning indeholder de VIGTIGSTE betingelser. Der står yderligere detaljer længere nede i teksten.

Tilmelding:

  • Som tilmeldt hos RetNemt Måltidskasser vil du modtage leverancer med fast interval, baseret på de indstillinger du vælger i din profil.
  • RetNemt måltidskasser vil automatisk oprette en leverance til dig ugen før leveringsugen og vi vil sende dig en e-mail med hvad der er valgt til dig.
  • Du kan selv ændre indholdet af leverancen på dine leverancer inden deadline. Deadline er fredag kl. 07:00, hvis din leveringsdag er søndag eller mandag og mandag kl. 07:00, hvis du har end anden leveringsdag.
  • Du kan i øvrigt lægge pause ind når du skal på ferie eller springe enkelte leverancer over, når det passer dig, blot ændringen sker inden deadline.
  • Du kan melde dig helt ud når som helst (kun leverancer som har passeret ovenstående deadline vil blive leveret).
  • Du har 100 % tilfredshedsgarantI

 Levering:

  • Leveringen sker på faste ugentlige dage inden kl. 00-17.
  • Maden kommer i særlige kølekasser og kan holde sig udenfor til kl. 21.
  • Vi sætter kasserne ved hoveddøren, medmindre du beder os om noget andet.

Betaling:

  • Du betaler dine måltidskasser efter forbrug løbende med betalingskort.

 Priser:

  • De til enhver tid gældende priser for måltidskasser og levering fremgår af http://www.RetNemt.dk/priser.htm.
  • Som tilmeldt vil du også få besked om ændringer i priser, gebyrer og større ændringer af handelsbetingelserne.

 

Tilmelding, afbestilling, ferie og ændringer

Selve tilmeldingen og løbende ændringer

Som tilmeldt vælger du, om du vil have retter til 2, 3, 4 eller 6 personer, hvor mange dage du vil have mad til i leveringsugen og om du vil have mad fra RetNemt Måltidskasser hver uge eller hver anden uge. Du modtager en e-mail fra os ugen inden hver levering, hvor vi fortæller dig hvilke retter vi har valgt til dig - og hvilke andre du kan vælge imellem.

Deadline for ændring af retterne er fredag kl. 07:00 hvis du har leveringsdag søndag eller mandag og mandag kl. 07:00 hvis du har leveringsdag tirsdag eller onsdag.

Ændringer foretager du ved at logge dig ind på dine sider eller ved at kontakte os på telefon eller mail. Som tilmeldt vil vi hver eller hveranden uge sende dig vores elektroniske nyhedsbrev. Hvis du ikke ønsker at modtage nyhedsbrevet kan du altid nemt afmelde det ved linket nederst i mailen.

 

Ferie og stop for tilmeldingen

Tilmeldingen fortsætter til vi modtager din udmeldelse. Du kan til enhver tid sætte din levering på pause eksempelvis når du skal på ferie. Det gøres ved at logge ind med dit password og vælge "pause afmelding" funktionen. Du kan melde dig helt ud når som helst, med effekt fra den efterfølgende uge. Du kan opsige din tilmelding på hjemmesiden eller på mail, telefon eller brev. Du modtager herefter pr. mail en bekræftelse på din opsigelse.

Ingen købsforpligtelser

Du bestemmer selv hvor meget og hvor ofte du ønsker måltidskasser fra RetNemt. Du kan nøjes med en ret eller bestille ligeså mange retter du vil. RetNemt Måltidskasser påtager sig ikke ansvar for tilberedningen - selvom opskrifterne er gennemtestede - idet vi ikke har kontrol over om vores opskrift følges. I øvrigt finder Produktansvarsloven anvendelse.

Betaling

Betalingsmåder

Du kan vælge mellem forskellige betalingskort som fremgår af tilmeldingssiden:

  1. Vi trækker vi pengene for ugens leverance på dit betalingskort, når varerne afsendes helt automatisk.
  2. Du kan altid følge med i dine betalinger og vores mellemværende på dit kontoudtog på www.RetNemt Måltidskasser/kontoudtog.htm
  3. Detaljerne om dit betalingskort håndteres på sikker vis af betalingshotellet Bambora ePay og af PBS. RetNemt Måltidskasser gemmer ikke dine kortoplysninger.
  4. Du kan til enhver tid afmelde dit betalingskort ved at udmelde dig fra RetNemt Måltidskasser (vi vil afmelde dit kort når du har modtaget din sidste leverance) eller ved at skifte betalingsform.
  5. Du vil modtage en e-mail når du tilmelder dit betalingskort til løbende betaling som bekræftelse på at vi har registret dit kort.
  6. Der pålægges ingen gebyrer på betalingskort.

Betalingssikkerhed

Sikkerheden er i top. RetNemt Måltidskasser har indgået en aftale med Bambora, der er godkendt af Nets. Vi overholder således alle de strenge krav, Nets stiller omkring sikkerhed. Alle oplysninger, du indtaster, bliver SSL-krypteret. Det er den mest udbredte form for kryptering på Internettet, og det er din sikkerhed for, at du trygt kan betale med betalingskort hos os. SSL-krypteringen sikrer, at ingen andre får adgang til dine kortoplysninger end RetNemt måltidskasser og dig selv. Vi registrerer ikke dine kortoplysninger.

Manglende betaling

Hvis vi ikke modtager rettidig betaling for leverede varer sender vi 1. rykker efter forfald. Hvis vi fortsat ikke modtager betaling stopper vi leveringen og samtidig sender vi 2. rykker med et gebyr på 100 kr. Ved fortsat manglende betaling modtager du 3. rykker med et varsel om overdragelse til inkasso og registrering i skyldnerregister. Vi forbeholder os ret til at stoppe for leverancer uden varsel, ved manglende betaling.

Levering og gebyr

Leveringssted

Du har mulighed for at angive, hvor kassen skal sættes (terrasse, trappe, carport el. lign.). Angiver du ikke noget sted - sætter vi dine måltidskasser ved hoveddøren. Du kan også få levering i sommerhuset eller hvor det ellers måtte passe dig.

Alle bestillinger afleveres på det sted, du har angivet ved bestilling. Chaufføren tager ikke leverancer med tilbage, og RetNemt Måltidskasser påtager sig ikke ansvar for eventuelt tyveri eller hærværk efter leveringen.

Leveringstidspunkt

RetNemt Måltidskasser har faste ugentlige leveringsdage. Leveringen sker mellem kl. 00-17. Det præcise tidspunkt kan vi desværre ikke oplyse, da det kan skifte fra uge til uge afhængig af antallet af leveringer. Under alle omstændigheder behøver du ikke at bekymre dig om råvarernes holdbarhed, hvis du kommer sent hjem.  Vi leverer i en specialdesignet kølekasse som holder råvarerne friske indtil mindst kl. 21 på leveringsdagen.

Leveringsgebyr

Hvis varebeløbet er over kr. 600,- er levering GRATIS.
Hvis varebeløbet er over kr. 300,- koster det kun 29,- pr. levering.
Hvis varebeløbet er under kr. 300,- koster det 45,- pr. levering.

Emballage

Du betaler IKKE noget gebyr for emballagen og vi tilbyder GRATIS at tage tomme, rene kasser med retur, ved efterfølgende leverancer. Du er også velkommen til at smide emballagen væk med almindelig dagrenovation.

Udebleven levering og erstatningsvarer

Er levering af måltidskasserne ikke sket senest kl. 17 kan du kontakte RetNemt Måltidskasser på telefon 49 177 176 frem til kl. 18 på alle leveringsdage. Vi vil så prøve at spore leveringen og efterlevere og ellers kreditere dig de udeblevne måltidskasser. Ved manglende levering skal vi have besked på leveringsdagen eller senest fredag kl 13 pr tlf. eller pr email for at vi kan følge op på problemet. Ved for sen besked kan vi ikke garantere at manglende retter krediteres.

Det kan ind imellem være nødvendigt for os at lægge en anden vare i din kasse end den, vi havde planlagt. Det kan være grundet kvalitet eller at vi ikke har fået det rigtige antal hjem. Hvis vi lægger en erstatningsvare i din kasse, ligger der altid en seddel i kassen.

Aflåst opgang

Er der en kode til opgangen, kan du angive den sammen med din tilmelding. Hvis du bor i en etageejendom med aflåst opgang, som kræver nøgle, skal vi bruge en kopi af din opgangsnøgle, så vi kan komme ind og levere ved din dør. Uden en nøgle kan vi ikke garantere levering. Nøgleservice gælder kun for fast tilmeldte kunder.

Kopi af opgangsnøglen sendes til:

 

RetNemt Måltidskasser

Ole Rømers Vej 4

3000 Helsingør

 

Sæt nøglen fast på et stykke pap eller lignende, så den ikke skærer sig fri af kuverten. Skriv dit kundenummer på pappet eller kuverten.

Naboens nøgle

Har vi en nøgle fra en anden kunde i opgangen, kan du blive koblet på den nøgle, og du behøver således ikke indsende en nøgle. Du skal dog være opmærksom på, at dette kan ændre sig, hvis den eksisterende nøgles ejermand beder om at få sin nøgle retur. Så vil der blive lukket for leveringer til hele opgangen, indtil vi har en ny nøgle.

Postnøgle/systemnøgle

Bor du i en opgang med systemnøgler, der både virker til opgangen og din lejlighed, skal du ikke sende os en kopi af din almindelige nøgle, men i stedet få en såkaldt postnøgle fra din vicevært. Postnøglen virker kun til opgangen. Nøgler, der også virker til lejligheder, modtages ikke.

Modtagelse og registrering af nøglen

Når vi modtager din nøgle, registrerer vi den i vores system, og nøglen får et nummer, der kun er genkendeligt og brugbart i vores nøglesystem. Nøglen bliver herefter givet videre til den ansvarlige vognmand, som leverer i dit område. Vi sender en nøglekvittering til dig på mail, så du ved, at nøglen er nået sikkert frem til os.

Sikkerhed

Alle nøgler registreres med et internt nummer. Nøglen er derfor ikke på nogen måde anvendelig for udefrakommende personer. RetNemt Måltidskasser forpligter sig til at behandle og opbevare udleverede nøgler forsvarligt.

Erstatningsbeløb og -pligt

Skulle nøglen blive væk, erstatter vi den med et fast beløb på kr. 250,- RetNemt Måltidskasser kan altså ikke blive erstatningspligtig for omkostningerne ved skift af lås m.v. men hæfter udelukkende for selve nøglen.

 

Fortrydelsesret

Der er ikke fortrydelsesret ved køb af levnedsmidler og andre varer til husholdningens løbende forbrug, der leveres til dig på din adresse, som et led i vores regelmæssige vareudbringning.

 

Reklamationer

Vi hører altid gerne fra dig, hvis der noget, du er utilfreds med, eller som du synes, vi kan gøre bedre. Har du reklamationer til din levering, kan vi kontaktes på kundeservice@RetNemt.dk eller på tlf. 49 177 176. Reklamationer skal foretages hurtigst muligt efter at du modtager måltidskasserne. Det gælder både i relation til modtagelsen af leverancen og i relation til indholdet af kassen. På den måde kan vi med det samme reagere og give dig en bedre service. Som udgangspunkt vil du få et afslag i prisen, hvis en vare eller dele af leveringen ikke er i orden. På fødevarer er reklamationsretten varens naturlige holdbarhed. RetNemt Måltidskasser er e-mærket. Derfor er du omfattet af e-mærkets køberbeskyttelse, og du har altid adgang til e-mærkets gratis Sagsbehandling, når du handler hos os.

Kasserne

Emballage

Retterne leveres i specielle kølekasser. I kassen køles varerne ned med is. Isen i kombination med den isolerende kasse sikrer at råvarerne holder den krævede temperatur mindst indtil kl. 21 på leveringsdagen.
 

Returemballage

Kølekasserne kan enten returneres ved næste levering eller smides ud med det almindelige husholdningsaffald.  Der tages ikke gebyr for returnering af emballagen. Husk blot at sætte de tomme kasser ud fra gang til gang, så de ikke hober sig op. Det kan gøre det svært for chaufføren at få plads i bilen, og vi tager derfor maksimalt det dobbelte antal tomme kasser med retur. Køle-elementer tages ikke retur. Det er en betingelse for returneringen at kasserne er rene og tomme.

Miljø og materiale

Kølekasserne er udviklet i EPS (Ekspanderbar PolyStyren) også kaldet flamingo. Der benyttes ikke CFC gasser eller freon i forbindelse med fremstilling af emballagen. Kassen er termisk isolerende, påvirkes ikke ved temperaturskift og er vandtæt. Emballagen kan smides ud sammen med andet husholdningsaffald efter brug.

Ved forbrænding udvikles kun vand og kultveilte, der igen indgår i naturens kredsløb. Kølekassen er naturligvis godkendt til fødevarer.

 

Priser

De til enhver tid gældende priser for måltidskasser og levering vil fremgå af https://www.RetNemt.dk/priser.htm. Som tilmeldt vil du få særskilt få besked om eventuelle ændringer i priser, gebyrer og større ændringer af handelsbetingelserne.

 

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos RetNemt Måltidskasser og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Den dataansvarlige på RetNemt Måltidskasser er den adm. direktør.

Dine oplysninger sælges ikke til tredjemand, men anvendes også af vores distributionspartner i forbindelse med levering.

Som registreret hos RetNemt Måltidskasser har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til kundeservice@RetNemt.dk .

Den komplette persondatapolitik kan læses på https://www.retnemt.dk/persondatapolitik.htm .

Kommunikation

Som kunde hos RetNemt Måltidskasser accepterer du at vi kontakter dig omkring dine leverancer via email, sms og telefon.

Som kunde tilmeldes du automatisk vores nyhedsbrev, som du til enhver tid selv kan afmelde, uden at det går ud over den information vi sender dig omkring dine leverancer.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores kundeservice på kundeservice@RetNemt.dk telefon 49 177 176. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan en klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse kundeservice@RetNemt.dk

 

RetNemt Måltidskasser, Ole Rømers Vej 4, 3000 Helsingør

Telefon 49 177 176, email kundeservice@RetNemt.dk

 

Handelsbetingelser er senest opdateret den 1. maj 2018