Version 1.18
Disse handelsbetingelser gælder for kunder, som er tilmeldt løbende leveringer hos RetNemt Måltidskasser.
Denne sammenfatning indeholder de VIGTIGSTE betingelser. Der står yderligere detaljer længere nede i teksten.
Som tilmeldt vælger du selv, om du vil have retter til 2, 3, 4 eller 6 personer, hvor mange dage du vil have mad til i leveringsugen, og om du vil have mad fra RetNemt Måltidskasser hver uge eller hver anden uge. Du modtager en e-mail fra os ugen inden hver levering, hvor vi fortæller dig, hvilke retter vi har valgt til dig.
Deadline for ændring af retterne er torsdag kl. 23.59, uanset hvilken dag du får din måltidskasse leveret.
Ændringer foretager du ved at logge dig ind på din RetNemt-konto eller ved at kontakte os på telefon eller mail. Som tilmeldt vil vi jævnligt sende dig vores elektroniske nyhedsbrev. Hvis du ikke ønsker at modtage nyhedsbrevet, kan du altid nemt afmelde det ved linket nederst i mailen.
Tilmeldingen fortsætter, til vi modtager din udmeldelse. Du kan til enhver tid sætte din levering på pause – eksempelvis når du skal på ferie. Det gør du ved at logge ind på din RetNemt-konto og afbestille den pågældende levering under din leveringskalender. Du kan melde dig helt ud når som helst, med effekt fra den efterfølgende uge. Du kan opsige din konto på hjemmesiden, i appen, på mail eller telefon. Du modtager herefter pr. mail en bekræftelse på din opsigelse.
Du bestemmer selv, hvor meget og hvor ofte du ønsker måltidskasser fra RetNemt. RetNemt Måltidskasser påtager sig ikke ansvar for tilberedningen – selvom opskrifterne er gennemtestede – idet vi ikke har kontrol over, om vores opskrifter følges. I øvrigt finder Produktansvarsloven anvendelse.
RetNemt tilbyder kortbetaling som betalingsmåde. Godkendte betalingskort er: Visa, MasterCard, Dankort og Forbrugsforeningskort.
Med et kreditkort som betalingsmåde kan du blive bedt om at verificere, at du er ejer af kortet. Forskellige banker tilbyder forskellige sikkerhedsløsninger. Du kan læse mere om verificering her. Hvis du har spørgsmål eller oplever problemer i forbindelse med verificeringen, kan du kontakte din bank for at få hjælp.
Vi trækker på dit betalingskort efter modtagelse af din måltidskasse. Du er selv ansvarlig for at betalingsdetaljerne er korrekte og opdaterede, herunder hvis kortet er stjålet, udløbet eller lignende. Ud fra dine aktive produktvalg accepterer du vores betalingsbetingelser, og at prisen, du bliver opkrævet, kan variere fra køb til køb afhængig af produktsammensætningen.
Klik her for at se databeskyttelsespolitikken.
Hvis vi ikke kan trække beløbet på dit betalingskort, vil du modtage en faktura til den e-mail, du er registreret med. Vores betalingspartners vilkår vil da være de gældende. Få mere information her.
Vi forbeholder os ret til at stoppe leveringer uden varsel ved manglende betaling.
Du har mulighed for at angive, hvor kassen skal sættes (terrasse, trappe, carport el. lign.). Vi anbefaler dog altid, at kassen står i læ for vind og vejr. Angiver du ikke noget sted, sætter vi dine måltidskasser ved hoveddøren. Du kan også få levering i sommerhuset, eller hvor det ellers måtte passe dig.
Alle bestillinger afleveres på det sted, du har angivet ved bestilling. Chaufføren tager ikke måltidskasser med tilbage, og RetNemt Måltidskasser påtager sig ikke ansvar for eventuelt tyveri eller hærværk efter leveringen.
RetNemt Måltidskasser har faste ugentlige leveringsdage. Leveringen sker primært om natten mellem kl. 00-08. Enkelte steder kan leveringen starte fra kl. 22.00 pga. lange ruter. Der er naturligvis taget højde for mængden af køleelementer i kassen ved tidlig levering – så du behøver ikke bekymre dig om kølekæden. Det præcise tidspunkt kan vi desværre ikke oplyse, da det kan skifte fra uge til uge afhængig af antallet af leveringer. Vi leverer i en specialdesignet papkasse med isposer i, som holder råvarerne friske op til to timer efter sidst mulige leveringstidspunkt.
Leveringsgebyret er 29 kr.
Er levering af måltidskassen ikke sket senest kl. 08 på leveringsdagen, kan du kontakte RetNemt Måltidskasser på telefon 89 87 55 80 frem til kl. 17 mandag og tirsdag. Ved manglende levering skal vi have besked på leveringsdagen via chat, e-mail eller telefon, for at vi kan følge op på problemet. Ved for sen besked kan vi ikke garantere, at manglende retter krediteres.
Det kan ind imellem være nødvendigt for os at lægge en anden vare i din kasse end den, vi havde planlagt. Det kan være grundet kvalitet, eller at vi ikke har fået det rigtige antal hjem. Hvis vi lægger en erstatningsvare i din kasse, ligger der altid en seddel i kassen.
Er der en kode til opgangen, kan du angive den sammen med din tilmelding. Hvis du bor i en etageejendom med aflåst opgang, som kræver nøgle, skal vi bruge en kopi af din opgangsnøgle, så vi kan komme ind og levere ved din dør. Uden en nøgle kan vi ikke garantere levering. Nøgleservice gælder kun for fast tilmeldte kunder.
Kopi af opgangsnøglen sendes til:
RetNemt Måltidskasser
Ole Rømers Vej 4
3000 Helsingør
Sæt nøglen fast på et stykke pap eller lignende, så den ikke skærer sig fri af kuverten. Skriv dit kundenummer på pappet eller kuverten.
Naboens nøgle
Har vi en nøgle fra en anden kunde i opgangen, kan du blive koblet på den nøgle, og du behøver således ikke indsende en nøgle. Du skal dog være opmærksom på, at dette kan ændre sig, hvis den eksisterende nøgles ejermand beder om at få sin nøgle retur. Så vil der blive lukket for leveringer til hele opgangen, indtil vi har en ny nøgle.
Postnøgle/systemnøgle
Bor du i en opgang med systemnøgler, der både virker til opgangen og din lejlighed, skal du ikke sende os en kopi af din almindelige nøgle, men i stedet få en såkaldt postnøgle fra din vicevært. Postnøglen virker kun til opgangen. Nøgler, der også virker til lejligheder, modtages ikke.
Modtagelse og registrering af nøglen
Når vi modtager din nøgle, registrerer vi den i vores system, og nøglen får et nummer, der kun er genkendeligt og brugbart i vores nøglesystem. Nøglen bliver herefter givet videre til den ansvarlige vognmand, som leverer i dit område. Vi sender en nøglekvittering til dig på mail, så du ved, at nøglen er nået sikkert frem til os.
Sikkerhed
Alle nøgler registreres med et internt nummer. Nøglen er derfor ikke på nogen måde anvendelig for udefrakommende personer. RetNemt Måltidskasser forpligter sig til at behandle og opbevare udleverede nøgler forsvarligt.
Erstatningsbeløb og -pligt
Skulle nøglen blive væk, erstatter vi den med udgiften til en ny nøgle – dog maks 250 kr. RetNemt Måltidskasser kan altså ikke blive erstatningspligtig for omkostningerne ved skift af lås m.v. men hæfter udelukkende for selve nøglen.
Der er ikke fortrydelsesret ved køb af levnedsmidler og andre varer til husholdningens løbende forbrug, der leveres til dig på din adresse, som et led i vores regelmæssige vareudbringning.
Vi hører altid gerne fra dig, hvis der er noget, du er utilfreds med, eller som du synes, vi kan gøre bedre. Har du reklamationer til din levering, kan vi kontaktes på kundeservice@retnemt.dk eller på tlf. 89 87 55 80. Reklamationer skal foretages hurtigst muligt, efter at du modtager måltidskassen. Det gælder både i relation til modtagelsen af leveringen og i relation til indholdet i kassen. Som udgangspunkt vil du få et afslag i prisen, hvis en vare eller dele af leveringen ikke er i orden. På fødevarer er reklamationsretten varens naturlige holdbarhed.
Retterne leveres i specielle papkasser. I kasserne køles varerne ned med is. Isen sikrer, at råvarerne holder den krævede temperatur i op til to timer efter sidst mulige leveringstidspunkt.
Papkasserne er lavet af genbrugspap – og kan afleveres til genbrug efter endt brug. Kasserne er naturligvis godkendt til fødevarer.
De til enhver tid gældende priser for måltidskasser og levering vil fremgå ved bestilling. Som tilmeldt vil du få særskilt besked om eventuelle ændringer i priser, gebyrer og større ændringer af handelsbetingelserne.
I de tilfælde hvor RetNemt tilbyder nye kunder en speciel introduktionspris, kan tilbuddet kun benyttes én gang per husstand. Efter leveringerne til introduktionspris fortsætter kundeforholdet automatisk med leverancer til normal pris.
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse.
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos RetNemt Måltidskasser og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Den dataansvarlige hos RetNemt Måltidskasser er virksomhedens CTO (Chief Technology Officer).
Dine oplysninger sælges ikke til tredjemand, men anvendes også af vores distributionspartner i forbindelse med levering.
Som registreret hos RetNemt Måltidskasser har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til databeskyttelse@retnemt.dk .
Den komplette persondatapolitik kan læses her.
Som kunde hos RetNemt Måltidskasser accepterer du, at vi kontakter dig omkring dine leveringer via e-mail, sms og telefon.
Som kunde tilmeldes du automatisk vores nyhedsbrev, som du til enhver tid selv kan afmelde, uden at det går ud over den information, vi sender dig omkring dine leverancer.
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores kundeservice på kundeservice@retnemt.dk eller telefon 89 87 55 80. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan en klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse kundeservice@retnemt.dk
RetNemt Måltidskasser, Ole Rømers Vej 4, 3000 Helsingør
Telefon 89 87 55 80, kundeservice@RetNemt.dk
Handelsbetingelserne er senest opdateret den 7. august 2023.