Handelsbetingelser

Disse handelsbetingelser gælder for kunder, som er tilmeldt løbende leveringer hos RetNemt Måltidskasser.

Denne sammenfatning indeholder de VIGTIGSTE betingelser. Der står yderligere detaljer længere nede i teksten.

Tilmelding

  • Som tilmeldt hos RetNemt Måltidskasser vil du modtage måltidskasser med fast interval, baseret på de indstillinger du vælger i din profil.
  • RetNemt Måltidskasser vil automatisk oprette en ordre til dig ugen før leveringsugen, og vi sender dig en e-mail med de retter, der er valgt til dig.
  • Du kan frit ændre indholdet af din måltidskasse frem til deadline. Deadline er onsdag kl. 23.59, uanset hvilken dag du får din måltidskasse leveret.
  • Du kan i øvrigt lægge pause ind, når du skal på ferie eller springe enkelte leveringer over, når det passer dig, blot ændringen sker inden deadline.
  • Du kan melde dig helt ud når som helst (kun leveringer, som har passeret ovenstående deadline vil blive leveret).
  • Du har 100 % tilfredshedsgaranti.

Levering

  • Leveringen sker på faste ugedage; primært natten til søndag kl. 00-08 eller natten til mandag/tirsdag kl. 00-07. Enkelte steder kan leveringen starte fra kl. 22 pga. lange ruter. I udvalgte postnumre leverer vi også i dagtimerne. Tjek dine mulige leveringsdage og tidspunkter her.
  • Maden kommer i en særlig papkasse med køleelementer, der sikrer den rette temperatur på kølevarerne i op til to timer efter senest mulige leveringstidspunkt ved natleveringer.
  • Ved dagsleveringer anbefaler vi, at du, så snart du har modtaget din måltidskasse, stiller kølevarerne i køleskabet for at sikre fødevaresikkerheden og friske råvarer. Vi har køleelementer i kasserne for at sikre køling under transporten, men efter leveringen er sket på din adresse, har du selv ansvaret for at sikre friske råvarer.
  • Vi sætter kasserne ved hoveddøren, medmindre du beder os om noget andet.

Betaling

  • Du betaler dine måltidskasser efter levering med betalingskort.

Priser

  • De til enhver tid gældende priser for måltidskasser og levering fremgår ved bestilling.
  • Som tilmeldt vil du også få besked om ændringer i priser, gebyrer og større ændringer af handelsbetingelserne.

Selve tilmeldingen og løbende ændringer

Som tilmeldt vælger du selv, om du vil have retter til 2, 3, 4 eller 6 personer, hvor mange dage du vil have mad til i leveringsugen, og om du vil have mad fra RetNemt Måltidskasser hver uge eller hver anden uge. Du modtager en e-mail fra os ugen inden hver levering, hvor vi fortæller dig, hvilke retter vi har valgt til dig.

Deadline for ændring af retterne er onsdag kl. 23.59, uanset hvilken dag du får din måltidskasse leveret.

Ændringer foretager du ved at logge dig ind på din RetNemt-konto eller ved at kontakte os på telefon eller mail. Som tilmeldt vil vi jævnligt sende dig vores elektroniske nyhedsbrev. Hvis du ikke ønsker at modtage nyhedsbrevet, kan du altid nemt afmelde det ved linket nederst i mailen.

Ferie og stop for tilmeldingen

Tilmeldingen fortsætter, til vi modtager din udmeldelse. Du kan til enhver tid sætte din levering på pause – eksempelvis når du skal på ferie. Det gør du ved at logge ind på din RetNemt-konto og afbestille den pågældende levering under din leveringskalender. Du kan melde dig helt ud når som helst, med effekt fra den efterfølgende uge. Du kan opsige din konto på hjemmesiden, i appen, på mail eller telefon. Du modtager herefter pr. mail en bekræftelse på din opsigelse.

Ingen købsforpligtelser

Du bestemmer selv, hvor meget og hvor ofte du ønsker måltidskasser fra RetNemt. RetNemt Måltidskasser påtager sig ikke ansvar for tilberedningen – selvom opskrifterne er gennemtestede – idet vi ikke har kontrol over, om vores opskrifter følges. I øvrigt finder Produktansvarsloven anvendelse.

Betalingsmåder

RetNemt tilbyder kortbetaling som betalingsmåde. Godkendte betalingskort er: Visa, MasterCard, Dankort og Forbrugsforeningskort.

  1. Vi trækker pengene for ugens levering på dit betalingskort helt automatisk, når varerne er blevet leveret.
  2. Du kan altid følge med i dine betalinger og vores mellemværende på dit kontoudtog på din RetNemt-konto.
  3. Detaljerne om dit betalingskort håndteres på sikker vis af betalingshotellet Adyen. RetNemt Måltidskasser gemmer ikke dine kortoplysninger.
  4. Du kan til enhver tid afmelde dit betalingskort ved at udmelde dig fra RetNemt Måltidskasser (vi afmelder dit kort, når du har modtaget din sidste levering) eller ved at skifte betalingskort.
  5. Der pålægges ingen gebyrer på betalingskort.

Betalingssikkerhed

Med et kreditkort som betalingsmåde kan du blive bedt om at verificere, at du er ejer af kortet. Forskellige banker tilbyder forskellige sikkerhedsløsninger. Du kan læse mere om verificering her. Hvis du har spørgsmål eller oplever problemer i forbindelse med verificeringen, kan du kontakte din bank for at få hjælp.

Vi trækker på dit betalingskort efter modtagelse af din måltidskasse. Du er selv ansvarlig for at betalingsdetaljerne er korrekte og opdaterede, herunder hvis kortet er stjålet, udløbet eller lignende. Ud fra dine aktive produktvalg accepterer du vores betalingsbetingelser, og at prisen, du bliver opkrævet, kan variere fra køb til køb afhængig af produktsammensætningen.

Klik her for at se databeskyttelsespolitikken.

Manglende betaling

Hvis vi ikke kan trække beløbet på dit betalingskort, vil du modtage en faktura til den e-mail, du er registreret med. Vores betalingspartners vilkår vil da være de gældende. Få mere information her.

Vi forbeholder os ret til at stoppe leveringer uden varsel ved manglende betaling.

Leveringssted

Du har mulighed for at angive, hvor kassen skal sættes (terrasse, trappe, carport el. lign.). Vi anbefaler dog altid, at kassen står i læ for vind og vejr. Angiver du ikke noget sted, sætter vi dine måltidskasser ved hoveddøren. Du kan også få levering i sommerhuset, eller hvor det ellers måtte passe dig.

Alle bestillinger afleveres på det sted, du har angivet ved bestilling. Chaufføren tager ikke måltidskasser med tilbage, og RetNemt Måltidskasser påtager sig ikke ansvar for eventuelt tyveri eller hærværk efter leveringen.

Leveringstidspunkt

RetNemt Måltidskasser har faste ugentlige leveringsdage. Leveringen sker primært natten til søndag kl. 00-08 eller natten til mandag/tirsdag kl. 00-07. Enkelte steder kan leveringen starte fra kl. 22.00 pga. lange ruter. Det præcise tidspunkt kan vi desværre ikke oplyse, da det kan skifte fra uge til uge afhængig af antallet af leveringer. Vi leverer maden i en særlig papkasse med køleelementer i, som holder råvarerne friske op til to timer efter sidst mulige leveringstidspunkt ved natleveringer.

I udvalgte postnumre leverer vi også i dagtimerne. Har du levering i dagtimerne, anbefaler vi, at du, så snart du har modtaget din måltidskasse, stiller kølevarerne i køleskabet for at sikre fødevaresikkerheden og friske råvarer. Vi har køleelementer i kasserne for at sikre køling under transporten, men efter leveringen er sket på din adresse, har du selv ansvaret for at sikre friske råvarer.

Leveringsgebyr

Leveringsgebyret er 29 kr.

Udebleven levering og erstatningsvarer

Er levering af måltidskassen ikke sket senest kl. 08 på leveringsdagen, kan du kontakte RetNemt Måltidskasser på telefon 89 87 55 80 frem til kl. 17 mandag og tirsdag. Ved manglende levering skal vi have besked på leveringsdagen via chat, e-mail eller telefon, for at vi kan følge op på problemet. Ved for sen besked kan vi ikke garantere, at manglende retter krediteres.

Det kan ind imellem være nødvendigt for os at lægge en anden vare i din kasse end den, vi havde planlagt. Det kan være grundet kvalitet, eller at vi ikke har fået det rigtige antal hjem. Hvis vi lægger en erstatningsvare i din kasse, ligger der altid en seddel i kassen.

Aflåst opgang

Er der en kode til opgangen, kan du angive den sammen med din tilmelding. Hvis du bor i en etageejendom med aflåst opgang, som kræver nøgle, skal vi bruge en kopi af din opgangsnøgle, så vi kan komme ind og levere ved din dør. Uden en nøgle kan vi ikke garantere levering. Nøgleservice gælder kun for fast tilmeldte kunder.

Kopi af opgangsnøglen sendes til:

RetNemt Måltidskasser
Ole Rømers Vej 4
3000 Helsingør

Sæt nøglen fast på et stykke pap eller lignende, så den ikke skærer sig fri af kuverten. Skriv dit kundenummer på pappet eller kuverten.

Naboens nøgle
Har vi en nøgle fra en anden kunde i opgangen, kan du blive koblet på den nøgle, og du behøver således ikke indsende en nøgle. Du skal dog være opmærksom på, at dette kan ændre sig, hvis den eksisterende nøgles ejermand beder om at få sin nøgle retur. Så vil der blive lukket for leveringer til hele opgangen, indtil vi har en ny nøgle.

Postnøgle/systemnøgle
Bor du i en opgang med systemnøgler, der både virker til opgangen og din lejlighed, skal du ikke sende os en kopi af din almindelige nøgle, men i stedet få en såkaldt postnøgle fra din vicevært. Postnøglen virker kun til opgangen. Nøgler, der også virker til lejligheder, modtages ikke.

Modtagelse og registrering af nøglen
Når vi modtager din nøgle, registrerer vi den i vores system, og nøglen får et nummer, der kun er genkendeligt og brugbart i vores nøglesystem. Nøglen bliver herefter givet videre til den ansvarlige vognmand, som leverer i dit område. Vi sender en nøglekvittering til dig på mail, så du ved, at nøglen er nået sikkert frem til os.

Sikkerhed
Alle nøgler registreres med et internt nummer. Nøglen er derfor ikke på nogen måde anvendelig for udefrakommende personer. RetNemt Måltidskasser forpligter sig til at behandle og opbevare udleverede nøgler forsvarligt.

Erstatningsbeløb og -pligt
Skulle nøglen blive væk, erstatter vi den med udgiften til en ny nøgle – dog maks 250 kr. RetNemt Måltidskasser kan altså ikke blive erstatningspligtig for omkostningerne ved skift af lås m.v. men hæfter udelukkende for selve nøglen.

Reklamationer

Vi hører altid gerne fra dig, hvis der er noget, du er utilfreds med, eller som du synes, vi kan gøre bedre. Har du reklamationer til din levering, kan vi kontaktes på kundeservice@retnemt.dk eller på tlf. 89 87 55 80. Reklamationer skal foretages hurtigst muligt, efter at du modtager måltidskassen. Det gælder både i relation til modtagelsen af leveringen og i relation til indholdet i kassen. Som udgangspunkt vil du få et afslag i prisen, hvis en vare eller dele af leveringen ikke er i orden. På fødevarer er reklamationsretten varens naturlige holdbarhed.

Der er ikke fortrydelsesret ved køb af levnedsmidler og andre varer til husholdningens løbende forbrug, der leveres til dig på din adresse, som et led i vores regelmæssige vareudbringning.

Vi hører altid gerne fra dig, hvis der er noget, du er utilfreds med, eller som du synes, vi kan gøre bedre. Har du reklamationer til din levering, kan vi kontaktes på kundeservice@retnemt.dk eller på tlf. 89 87 55 80. Reklamationer skal foretages hurtigst muligt, efter at du modtager måltidskassen. Det gælder både i relation til modtagelsen af leveringen og i relation til indholdet i kassen. Som udgangspunkt vil du få et afslag i prisen, hvis en vare eller dele af leveringen ikke er i orden. På fødevarer er reklamationsretten varens naturlige holdbarhed.

Emballage

Retterne leveres i særlige papkasser med køleelementer i. Køleelementerne sikrer, at råvarerne holder den krævede temperatur op til to timer efter senest mulige leveringstidspunkt ved natleveringer.

Har du levering i dagtimerne, anbefaler vi, at du, så snart du har modtaget din måltidskasse, stiller kølevarerne i køleskabet for at sikre fødevaresikkerheden og friske råvarer. Vi har køleelementer i kasserne for at sikre køling under transport, men efter leveringen er sket på din adresse, har du selv ansvaret for at sikre friske råvarer.

Miljø og materiale

Papkasserne er lavet af genbrugspap – og kan afleveres til genbrug efter endt brug. Kasserne er naturligvis godkendt til fødevarer.

De til enhver tid gældende priser for måltidskasser og levering vil fremgå ved bestilling. Som tilmeldt vil du få særskilt besked om eventuelle ændringer i priser, gebyrer og større ændringer af handelsbetingelserne.

I de tilfælde hvor RetNemt tilbyder nye kunder en speciel introduktionspris, kan tilbuddet kun benyttes én gang per husstand. Efter leveringerne til introduktionspris fortsætter kundeforholdet automatisk med leverancer til normal pris.

Generelle bestemmelser for medlemskab af kundeklubben

I dette afsnit findes oplysninger om medlemskabet i vores kundeklub.

Medlemskab i kundeklubben er personligt og du bliver automatisk medlem, når du bliver kunde hos RetNemt Måltidskasser. Personligt medlemskab betyder, at kun den registrerede kunde har tilladelse til at bruge medlemskabet. Medlemskab af kundeklubben gives kun til én person pr. kundenummer. Medlemskabet registreres i medlemmets fulde navn på den adresse, der er angivet ved registreringen. Det er medlemmets ansvar at sikre, at alle kontakt- og leveringsoplysninger er korrekte ved bestilling og levering af produkter og tjenester. For adgang til kundeklubben og brug af produkter og tjenester kræves det, at medlemmet er logget ind på ”Min konto”.

Overtrædelse af disse medlemsbetingelser eller misbrug af medlemskab kan føre til øjeblikkelig opsigelse af medlemskabet. Ved en sådan opsigelse vil alle optjente bonuspoint blive slettet.

RetNemt Måltidskasser har ret til at ændre de nuværende medlemskabsbetingelser, herunder regler om optjening og brug af bonuspoint, samt at afbryde initiativet når som helst. Ved større ændringer i medlemskabet i kundeklubben eller medlemsbetingelserne informeres medlemmet om dette via e-mail senest to uger før ændringerne træder i kraft. Aktuelle købs- og medlemsbetingelser er altid offentliggjort på www.retnemt.dk/online-handelsbetingelser.

RetNemt Måltidskasser har ret til at overdrage sine rettigheder og forpligtelser for medlemmerne i forhold til kundeklubben til en anden juridisk person (virksomhed), f.eks. i forbindelse med en omorganisering af programmet eller ændring i virksomhedens organisation.

Generelt om kundeklubben

RetNemt Måltidskassers kundeklub er et gratis initiativ, hvor medlemmerne optjener bonuspoint og andre fordele/goder ved køb af varer og tjenester fra RetNemt Måltidskasser eller vores samarbejdspartnere.
Vi informerer om aktuelle tilbud i kundeklubben via e-mail og på ”Min konto”. Statistik og historik om optjente point og køb gemmes på medlemmets konto på ”Min konto”.

Optjening af bonuspoint

Ved hvert køb hos RetNemt Måltidskasser optjener du et vist antal point. Optjening af bonuspoint sker i henhold til den til enhver tid gældende information på ”Min konto” under kundeklubben. Forskellige tidsbegrænsede tilbud kan stille særlige krav til aktivitet for optjening af bonuspoint. Dette informeres medlemmet om i forbindelse med tilbuddet.
Ved køb hos RetNemt Måltidskasser optjenes bonuspoint efter gennemført levering af det pågældende køb. Bonuspoint kan kun registreres på onlinekøb, medmindre andet er angivet for det pågældende tilbud hos RetNemt Måltidskasser.
Eventuelle manuelle justeringer eller ændringer af bonuspoint på medlemmets konto foretages ved at kontakte kundeservice.
Optjente bonuspoint hos RetNemt Måltidskasser overføres ved midnat onsdag før din kommende levering.

Gældende periode for bonuspoint

For aktive konti skal bonuspoint bruges inden for 12 måneder. Ubrugte bonuspoint udløber og slettes efter udløbet af den 12. måned efter optjeningen.
For inaktive konti udløber alle optjente, ubrugte bonuspoint efter 12 måneder. Ubrugte bonuspoint udløber og slettes efter udløbet af den 12. måned efter optjeningen.

Brug af bonuspoint

Brug af bonuspoint sker ved at anvende det registrerede pointsaldo som betaling for rabatkoder hos RetNemt Måltidskasser eller via vores samarbejdspartnere.
Bonuspoint kan ikke udbetales i kontanter eller overføres til en anden medlemskonto hos RetNemt Måltidskasser.
For at bruge bonuspoint kræves det, at købet foretages i kundeklubben, som er tilgængelig på ”Min konto”, eller i henhold til specifik information i nyhedsbreve eller tilbud fra RetNemt Måltidskasser.

Tilbud og information

Ved optagelse i kundeklubben giver medlemmet samtykke til at modtage information og tilbud om optjening af bonuspoint via e-mail, SMS, brev eller andre tilsvarende medier. Medlemmet kan til enhver tid fravælge denne form for markedsføring ved at ændre sine kommunikationsindstillinger på "Min konto”.

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos RetNemt Måltidskasser og opbevares i tre år, hvorefter oplysningerne slettes.

Den dataansvarlige hos RetNemt Måltidskasser er virksomhedens CTO (Chief Technology Officer).

Dine oplysninger sælges ikke til tredjemand, men anvendes også af vores distributionspartner i forbindelse med levering.

Som registreret hos RetNemt Måltidskasser har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til databeskyttelse@retnemt.dk .

Den komplette persondatapolitik kan læses her.

Som kunde hos RetNemt Måltidskasser accepterer du, at vi kontakter dig omkring dine leveringer via e-mail, SMS og telefon.

Som kunde tilmeldes du automatisk vores nyhedsbrev, som du til enhver tid selv kan afmelde, uden at det går ud over den information, vi sender dig omkring dine leverancer.

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores kundeservice på kundeservice@retnemt.dk eller telefon 89 87 55 80. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan en klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse kundeservice@retnemt.dk.

RetNemt Måltidskasser, Ole Rømers Vej 4, 3000 Helsingør
Telefon 89 87 55 80, kundeservice@RetNemt.dk

Version 1.19. Handelsbetingelserne er senest opdateret den 30. april 2024.