Madplaner og lækker aftensmad

Spørgsmål og svar om mad til døren!

Generelt om mad til døren

Hvad får jeg ud af jeres måltidskasser?
  • Du slipper for at finde på nye idéer til aftensmaden
  • Du får sund aftensmad
  • Du sammensætter nemt din egen madplan
  • Du kan lave spændende aftensmad på kort tid
  • Du sparer tid omkring indkøbet

Hvad består produktet af?
En måltidskasse består af en opskrift og alle de råvarer du skal bruge for at tilberede måltidet. Alle retter er sunde og kan tilberedes på ca. 30 minutter.

Hvordan køber jeg jeres måltidskasser?
Du kan købe på 2 måder:


Tilmelding til fast levering

Hvordan virker fast levering til døren?
  • Du vælger til hvor mange og hvor mange dage du vil have mad til pr. uge og om du vil have mad fra RetNemt hver uge eller hver anden uge. Du modtager en e-mail fra os ugen inden hver levering, hvor vi fortæller dig hvilke retter vi har valgt til dig - og hvad du ellers har at vælge imellem. Du kan frit ændre retterne indtil deadline, hvis du hellere vil have noget andet end det vi har valgt til dig. Du kan også springe leverancer over. Læs evt. alle handelsbetingelser her.
Hvad/hvor meget forpligter jeg mig til ved tilmelding?
  • Ikke ret meget. Du kan melde dig helt ud når som helst med ned til 1-3 dages varsel. Du kan i øvrigt lægge pause ind når du skal på ferie eller springe enkelte leverancer over når det passer dig.
Hvad hvis jeg bare vil prøve det – skal jeg tilmeldes?
  • Nej, du kan sagtens købe en enkelt leverance, men vi vil gerne gøre det nemt for dig – og både bestilling og betaling er nemmere når du er tilmeldt. Desuden er fragten oftest billigere.
Kan jeg selv vælge hvad jeg vil have leveret?
  • Ja, der er 11 nye retter hver uge at vælge imellem. Vi foreslår først retter til dig baseret på din tilmelding og sender dig en mail med hvad vi har valgt. Du kan så klikke ind på hjemmesiden og ændre de retter vi har valgt til dig, hvis du hellere vil have noget andet. Deadline er fredag kl. 07.00 for søndags- og mandagslevering og mandag kl. 07.00 for levering tirsdag og onsdag.
Hvad hvis jeg har ferie?
  • Du kan til enhver tid sætte din levering på pause eksempelvis når du skal på ferie. Det gøres ved at logge ind med dit password og vælge Pause afmelding inden deadline.
Skal jeg modtage mad hver uge?
  • Nej, det bestemmer du selv. Du kan vælge at få fast levering hver 2. uge og du kan til enhver tid sætte din levering på pause. Du kan også springe enkelte leverancer over undervejs.
Skal jeg købe til en hel uge ad gangen?
  • Nej, du kan købe til en enkelt dag eller bestille lige så mange retter du vil (og spare på fragten). Der er hver uge 11 nye retter - 1 i hver kategori. Vi garanterer at retterne kan holde sig (på køl) op til 5 dage inkl. leveringsdagen.

Levering til døren

Hvornår og hvor ofte kan jeg få leveret?
Hvad hvis jeg ikke er hjemme når I leverer?
  • Du behøver ikke være hjemme. Vi stiller måltidskasserne hjemme hos dig, der hvor du har angivet at du vil have dem.
Hvordan bliver det leveret?
  • Måltidskassererne leveres i specielle kølekasser med is, der holder varerne friske mindst til kl. 21 på leveringsdagen - uanset hvornår levering sker.
Hvor stiller I kasserne?
  • Der hvor du ønsker det! Du skriver det i leveringsbeskeden ved tilmelding.
Hvor lang tid i forvejen skal jeg bestille?
  • Bestillings- og ændringsfristen er fredag kl. 07.00 for levering den følgende søndag eller mandag og mandag kl. 07.00 er deadline for levering tirsdag og onsdag.
Hvor længe kan maden holde sig i kølekassen?
  • Vi garanterer at maden kan holde sig til kl. 21 på leveringsdagen i kølekassen. Ofte kan den holde sig længere - alt efter udendørstemperatur og placering, men uanset leveringstidspunktet.
Hvad hvis jeg bor i aflåst opgang?
Hvad gør jeg med de tomme kølekasser?
  • Kølekasserne kan GRATIS returneres ved næste levering, hvis du tømmer dem og stiller dem der hvor de nye leveres. For miljøets skyld genbruger vi kasserne efter vask. Køleelementerne smides ud, dem tager vi desværre ikke retur.
Hvad gør jeg hvis levering udebliver? Eller jeg får det forkerte?
  • Vi leverer mellem kl. 00 og 17. Er levering ikke sket inden kl. 17, har du fået en forkert kasse eller er der andre problemer med leveringen bedes du kontakte os hurtigst muligt på telefon 49 177 176 inden kl. 18. Vi vil så prøve at spore leveringen – og ellers kreditere dig de udeblevne måltidskasser. For at vi kan rette fejlen skal vi have besked pr. tlf eller email helst samme dag og senest fredag inden kl 13 i leveringsugen. Læs om vores 100 % tilfredshedsgaranti her.
Kan jeg få leveret på min arbejdsplads?
  • Ja det kan du principielt godt, men det kræver uhindret adgang også om natten, da vi leverer i tidsrummet kl. 00-17.

Maden og råvarerne

Skal jeg selv lave retten, eller er det ovnklare retter?
  • De fleste retter laver du selv med en nem opskrift og alle råvarer på bare ca. 30 minutter. Men mindst 2 af ugens retter klares på bare 15-20 minutter!
Hvor meget mad er der?
  • Vore måltidskasser er beregnet ud fra en passende måltidsstørrelse til 2, 3, 4 eller 6 personer. Hvis der er mindre børn i husstanden vil måltidskassen med 2 portioner normalt række til henholdsvis 3 personer og den med 4 portioner til 5 personer. Og så kan vælge at købe retterne med ekstra kød/fisk - i PLUS-udgaven er der mindst 33 % ekstra kød/fisk.
Hvor mange retter kan jeg få ?
  • Du kan i princippet få leveret op til 10 forskellige retter hver uge, men vi kan kun garantere holdbarheden på råvarerne i 4 dage inklusiv leveringsdagen.
Hvilke retter skal jeg vælge imellem?
Hvad hvis der er mad eller ingredienser jeg ikke kan lide eller tåle ?
  • I din tilmelding kan du fravælge bestemte kategorier og uønskede ingredienser, så får du ikke tilbudt retter med disse ingredienser. Desuden kan du altid se opskrifterne og tilhørende ingredienser inden du skal vælge.
Mine børn er kræsne – er maden børnevenlig ?
  • Børnevenlig mad er mange forskellige ting. 3-4 retter tager hver uge specielt højde for børns ønsker - men se på opskrifterne og vurdér selv hvad der passer bedst i jeres smag. Kategorien RetBørnevenlig er specielt møntet på 'børn' i alderen 6-100 år. Og så er den udformet så børnene selv kan gå (med) i køkkenet.
Er det sundt ?
  • Ja, det er det. Retterne har en fedtprocent indenfor de anbefalede grænser, samlet energiindhold på anbefalet niveau og du får en varieret kost. Du kan se næringsværdierne beregnet på alle vores opskrifter. I mange retter er der fuldkornsingredienser - men af hensyn til børnenes ønsker ikke i alle. Lightprodukter bruger vi kun hvor næringsværdierne kræver det. Læs mere om det ernæringsmæssige her.
Hvordan er kvaliteten af råvarerne?
  • Råvarerne leveres friske hver dag, og vi gør meget ud af kvaliteten. Vi vælger vores leverandører med omhu. Mange råvarer er danske. Og vi yder 100 % tilfredshedsgaranti.
Hvor får I jeres varer fra?
  • De fleste råvarer kommer fra danske leverandører. Kød leveres fra vores slagter i København, og grøntsager kommer direkte fra Grønttorvet. Frisk fisk købes lokalt. Herudover har vi danske leverandører på udvalgte varer. Læs mere om råvarerne her.
Er det økologisk?
  • I retter fra kategorierne FiskeRet, RetHurtig og RetSund er mindst 70% af indholdet af landbrugsoprindelse i kassen økologisk. I praksis er det i snit over 80%, som er økologisk. I de øvrige retter er der altid 1-5 økologiske ingredienser - og 40 af dem er altid økologiske.
Hvilke råvarer skal jeg selv have?
  • Salt & peber
  • Almindeligt fedtstof (smør/olie)
  • Mel
  • Sukker
Jeg er ikke en ørn i et køkken – kan jeg finde ud af det?
  • Ja, helt sikkert. Opskrifterne er inddelt i trin, som er velbeskrevne og retterne kan laves af begyndere - men det tager nok lidt længere tid, hvis kokken er urutineret.
Har I en smiley fra fødevaremyndighederne?
Hvor længe kan det holde sig – skal jeg lave maden samme dag?
  • Råvarerne holder sig – rigtigt opbevaret – op til 5 dage inkl. leveringsdagen, og det fremgår tydeligt af hver opskrift hvor lang holdbarheden er. Så selvom leveringsdagen passer dig dårligt har du 4 andre dage til at lave maden. Fiskeretter og retter med hakket kød har kortere holdbarhed, men du vælger jo selv rækkefølgen du spiser retterne i. Så retter med kort holdbarhed skal spises først, men du kan selvfølgelig også fryse de friske råvarer ned, hvis ikke du kan nå at spise dem i tide. Der er hver uge flest retter med 4-5 dages holdbarhed. 
Hvad hvis jeg skal slanke mig?
  • Vores retter er lækker OG sund mad - og mere fedtfattig end danskernes gennemsnitskost. Der er nærings-værdiberegninger på alle vores opskrifter, så ud fra dem kan du vælge de bedste retter for dig - og der er hver uge retter med ekstra lav fedtenergiprocent og ekstra lavt energiindhold.
Hvad hvis jeg er diabetiker eller fødevareallergiker?
  • Du kan i din tilmelding automatisk fravælge en del uønskede ingredienser og du kan altid på forhånd se alle ingredienser i opskrifterne. Du er meget velkommen til at kontakte os, hvis du er i tvivl.
Hvad hvis jeg er vegetar?
  • Vi har hver uge en vegetarret på menuen og vi har hver uge 2-3 retter med fisk eller skaldyr. Jævnligt er der derudover retter, hvor kødet spiller en birolle og kan udelades.
Hvad mener I med kategorier?
  • Vi har lavet en gruppering af de retter, som vi leverer. Kategorierne er et holdepunkt og udtryk for forskellige smagsretninger. Du kan se alle kategorierne her.

Pris og betaling

Hvad koster det?
  • Vi har flere prisniveauer, hvor den billigste ret koster 34,83 pr person og de lidt dyrere koster 40,- eller 51,- pr. person (v/ 6 personer). Du kan se samtlige priser her. I prisen pr. kasse er inkluderet en gennemprøvet opskrift, afbalanceret næringsværdi, afpassede mængder og NEMHED.
Hvad koster levering til døren?
  • Udbringning er GRATIS når du køber for over 600,- og koster 29,- ved køb over 300,-. Ved køb under 300,- koster levering 45,-. Du kan også købe Fri Fragt i 1 år for 699,-.
Hvordan kan jeg betale?
  • Du kan vælge mellem flere betalingsformer, enten via Dankort, Mastercard, Visa, Visa Electron eller Forbrugsforeningen.
Er det ikke noget dyrere end hvis jeg selv køber ind?
  • Nej det er det faktisk ikke! Medmindre du er superplanlægger og er heldig med mange gode tilbud, så er det ligeså billigt at få RetNemt aftensmad - og hvis du også indregner din egen tid og de sparede impulsindkøb SPARER du faktisk penge. Se vores prissammenligning her.
Har I gavekort?
  • Selvfølgelig, du bestemmer selv beløbet og kan tilføje en personlig hilsen. Vi sender gavekort på mail, så du nemt selv kan printe det. Læs mere her.

Betjening af "Dine sider"

Hvorfor husker systemet mig ikke fra gang til gang?
  • Hvis du sætter kryds i ”Husk mig” når du logger ind på ”Dine sider”, burde det ikke være nødvendigt at gøre næste gang. Hvis du alligevel bliver bedt om e-mail og password næste gang, kan årsagen være en af nedenstående:
  • Du har brugt ”Log ud” knappen ved dit sidste besøg. Når du bruger den, slettes krydset i ”Husk mig”. Du kan bare lukke browseren (dit internet program) i stedet, når du er færdig, så bliver du husket til næste gang.
  • Du bruger enten en anden computer eller en anden brugerprofil på samme computer, end den du brugte da du loggede på og satte kryds i ”Husk mig”. Gentag det 1 gang for hver computer/brugerprofil du benytter, som du vil have skal huske dig.
  • Din browser er sat op til automatisk at slette cookies, når du lukker browseren. Det er en indstilling der kan ændres, men hvordan du ændrer det afhænger af hvilken browser du bruger.