alle fakta om den nemme levering

Vi leverer over hele landet - undtaget ikke-brofaste øer - 1-3 dage om ugen.

Leveringstidspunkt

RetNemt Måltidskasser har flere faste ugentlige leveringsdage. Leveringen sker i tidsrummet kl. 24-17. Det præcise tidspunkt kan vi desværre ikke oplyse. Under alle omstændigheder behøver du ikke at bekymre dig om råvarernes holdbarhed, hvis du kommer sent hjem - for vi yder 100 % tilfredshedsgaranti.

Vi leverer i en specialdesignet kølekasse som holder råvarerne friske indtil mindst kl. 21 på leveringsdagen. Husk at vi garanterer op til 5 dages holdbarhed, så selvom du ikke laver maden på leveringsdagen har du de følgende 4 dage til at lave maden.

Leveringssted

Bestem selv hvor!
Du har mulighed for at angive, hvor pakken skal sættes (terrasse, trappe, carport el. lign.). Angiver du ikke noget sted sætter vi dine måltidskasser ved hoveddøren. Bor du i aflåst opgang tilbyder vi en nøgleservice. Du kan også få levering i sommerhuset eller hvor det ellers måtte passe dig.

Leveringsgebyr

Er du tilmeldt er prisen for udbringning afhængig af hvor meget du køber:

  • Leveringen er GRATIS når du køber for kr. 600,- eller mere
  • Levering koster kr. 29,- når du køber for mere end kr. 300,-
  • Levering koster kr. 45,- når du køber for mindre end kr. 300,-

Som tilmeldt kan du også få 'Fri Fragt' i 1 år for et engangbeløb på 699,-. uanset hvor meget eller hvor lidt du køber og uanset antallet af leveringer. Hvis du ikke er tilmeldt koster levering altid kr. 45,- pr. levering uanset mængde.

Modtagelse

Måltidskasserne afleveres på det sted, du har angivet ved bestilling. Chaufføren tager ikke leverancer med tilbage, og RetNemt Måltidskasser påtager sig ikke ansvar for eventuelt tyveri eller hærværk efter leveringen.

Aflåst opgang

Er der en kode til opgangen, kan du angive den sammen med din tilmelding. Hvis du bor i en etageejendom med aflåst opgang, som kræver nøgle, skal vi bruge en kopi af din opgangsnøgle, så vi kan komme ind og levere ved din dør. Uden en nøgle kan vi ikke garantere levering. Nøgleservice gælder kun for fast tilmeldte kunder. Kopi af opgangsnøglen sendes til:

RetNemt Måltidskasser
Ole Rømers Vej 4
3000 Helsingør

Sæt nøglen fast på et stykke pap eller lignende, så den ikke skærer sig fri af kuverten. Skriv dit kundenummer på pappet eller kuverten.

Naboens nøgle

Har vi en nøgle fra en anden kunde i opgangen, kan du blive koblet på den nøgle, og du behøver således ikke indsende en nøgle. Du skal dog være opmærksom på, at dette kan ændre sig, hvis den eksisterende nøgles ejermand beder om at få sin nøgle retur. Så vil der blive lukket for leveringer til hele opgangen, indtil vi har en ny nøgle.

Postnøgle/systemnøgle

Bor du i en opgang med systemnøgler, der både virker til opgangen og din lejlighed, skal du ikke sende os en kopi af din almindelige nøgle, men i stedet få en såkaldt postnøgle fra din vicevært. Postnøglen virker kun til opgangen. Nøgler, der også virker til lejligheder, modtages ikke.

Modtagelse og registrering af nøglen

Når vi modtager din nøgle, registrerer vi den i vores system, og nøglen får et nummer, der kun er genkendeligt og brugbart i vores nøglesystem. Nøglen bliver herefter givet videre til den ansvarlige vognmand, som leverer i dit område. Vi sender en nøglekvittering til dig på mail, så du ved, at nøglen er nået sikkert frem til os.

Sikkerhed

Alle nøgler registreres med et internt nummer. Nøglen er derfor ikke på nogen måde anvendelig for udefrakommende personer. RetNemt Måltidskasser forpligter sig til at behandle og opbevare udleverede nøgler forsvarligt.

Erstatningsbeløb og -pligt

Skulle nøglen blive væk, erstatter vi med det beløb, det koster at anskaffe en ny dog max. 250 kr. RetNemt Måltidskasser kan altså ikke blive erstatningspligtig for omkostningerne ved skift af lås m.v. men hæfter udelukkende for selve nøglen.

emballagen er ogSå nem

Retterne leveres i specielle kølekasser. I kassen køles varerne ned med is. Isen i kombination med den isolerede kasse sikrer at råvarerne holder den krævede temperatur mindst indtil kl. 21 på leveringsdagen - uanset hvornår vi leverer hos dig.

Returemballage

Kølekasserne kan enten returneres ved næste levering eller smides ud med det almindelige husholdningsaffald. Der tages ikke gebyr for returnering af emballagen. Husk bare at fjerne tapen og sætte de tomme kasser ud fra gang til gang, så de ikke hober sig op. Det kan gøre det svært for chaufføren at få plads i bilen. Køle-elementer tages IKKE retur. Det er en betingelse for returneringen at kasserne er rene og tomme. For miljøets skyld genbruger vi kasserne efter vask og desinfektion.

Miljø og materiale

Kølekasserne er udviklet i EPS (Ekspanderbar PolyStyren) også kaldet flamingo. Der benyttes ikke CFC gasser eller freon i forbindelse med fremstilling af emballagen. Kassen er termisk isolerende, påvirkes ikke ved temperaturskift og er vandtæt. Emballagen kan smides ud sammen med andet husholdningsaffald efter brug. Ved forbrænding udvikles kun vand og kultveilte, der igen indgår i naturens kredsløb. Kølekassen er naturligvis godkendt til fødevarer.

Hvad du gør hvis leveringen ikke er i orden

Vi leverer senest kl. 17. Er levering af måltidskasserne ikke sket inden kl. 17, har du fået en forkert kasse eller er der andre problemer med leveringen bedes du kontakte os hurtigst muligt på telefon 49 177 176. Vi vil så prøve at spore leveringen – og ellers kreditere dig de udeblevne måltidskasser.

Tøv heller ikke med at kontakte os hvis kasserne placeres forkert eller hvis chaufføren glemmer at tage de tomme kasser med retur. Vigtigt: Ved manglende levering skal vi helst have besked på leveringsdagen og ellers senest fredag kl. 13 for at vi kan følge op på problemet. Ved for sen besked kan vi ikke garantere at manglende retter krediteres.

TILMELD DIG NU
eller